Promotiefilmpjes in binnenstad Tiel

Motto: ‘Samen zetten we Tiel op de kaart!’

Ondernemersvereniging Hart van Tiel heeft filmopnames laten maken in de Tielse binnenstad. Brusse Productions uit Ophemert werd in de arm genomen om er een professioneel geheel van te maken. Richard Brusse maakt met zijn team onder andere bedrijfs- en promotiefilms, hij brengt Tiel graag leuk en fris in beeld.

Donderdag 10 september en vrijdag 11 september werden 14 horecabedrijven op de film gezet. De eerste draaidag de daghoreca en de volgende dag de avondzaken. “Het was erg leuk”, vertelt Rose van den Berg, “ook voor ons want wij mochten steeds het model-eten proeven!” Rose is de evenementen-manager van Hart van Tiel. “Dit jaar zijn er natuurlijk nauwelijks evenementen, die gaan niet door vanwege corona. Er was bij de ondernemers duidelijk behoefte aan een gezamenlijk initiatief, dit komt dus in plaats van de vele evenementen. Het is echt fijn om te doen maar ook goed om te zien dat zoveel ondernemers enthousiast zijn. Het is goed dat ze weer iets gezamenlijk realiseren.” Rose is samen met de filmploeg de hele dag op pad, een assistente helpt haar door aan de deelnemende winkels de komst tevoren aan te kondigen.

Figuranten
De ondernemers moesten zelf voor de figuranten en modellen zorgen. Vaak werd de eer gegeven aan de medewerkers om als acteur of actrice te fungeren. Zo liep Phyllis, verkoopmedewerkster bij Wennekes Lederwaren, met een nieuwe tas haar eigen winkel uit, nadat gefilmd was dat haar collega Lonneke als een volleerd actrice met haar afrekende. We zagen Iris, de manager van modezaak Only, in een winterjas in de winkel rondlopen, dat terwijl het een heerlijke nazomerdag was met temperaturen die opliepen tot wel 30 graden. Modewinkel Skoen had speciaal een kennis als model gevraagd om een schoen te komen passen. Wellicht komt straks alleen haar voet in beeld!

Social Media
Over een week of twee zijn de filmpjes gereed, dan komt eerst de najaarscollectie op social media. Het is de bedoeling dat de horeca ongeveer een week later volgt.  “Het doel is te laten zien wat Tiel allemaal te bieden heeft met de boodschap: kom toch vooral winkelen in Tiel!” aldus Rose. Richard Brusse filmde niet alleen in de winkels maar maakte ook fraaie street-shots van winkelend publiek. Het bleef niet onopgemerkt, de reacties waren leuk, “wat zijn jullie aan het doen”, werd veelvuldig gevraagd! In november wordt er nog een draaidag gehouden dan zal het thema ‘feestmaand’ zijn en komen onder andere winkels met luxere cadeaus aan bod.

klik op de foto voor een vergroting.

De promofilm te zien op: https://vimeo.com/461476189

Deelnemende bedrijven.

Najaarscollectie:

Machiel Bekker

Blijdesteijn Mode

La Vita Men & Women

Wuite Mode

Pearle opticiens

Brils

HEMA

Wennekes Tiel

Kwebbels kindermode

Skoen

Cardshop

ONLY

Sporthuis vd Berg

Horeca:

Buurvrouws Bistrobar

Hart van de Betuwe

Lunch café Royal

Bij Erik en haar

Limburgia

De Merckt

Taste Asian Fusion

3 zussen

Rossetti

Rossetti lunchcafé

The Spot kitchen and bar

Tres tapas en winebar

San Tiago

Stadskroeg van Geffen

 

Reacties zijn gesloten.

Geverifieerd door MonsterInsights